Press "Enter" to skip to content

Backup може врятувати ваш бізнес — як використовувати можливості резервного копіювання

Цифровізація, яка спостерігається зараз у всіх сферах, стала поштовхом до активного переміщення інформації з класичних поличок, папок та шухляд у хмарні сховища, на віртуальні чи виділені сервери. За оцінками експертів, загальні обсяги цифрових даних будуть постійно збільшуватись. Вже до 2025 року їх обсяг може перевищити 2 сотні зетабайт, серед яких не тільки важливі юридичні/фінансові документи, звіти та клієнтські бази, а й звичайні буденні записи та фотографії.

Важливість збереження цифрових даних складно переоцінити. Статистика вказує, що понад 55% компаній, дані яких були втрачені, оголошують про закриття через півроку. Ще близько 72% роблять це протягом 2 років.

Якщо йдеться про приватні випадки, то відновлення інформації та файлів з загубленого смартфону можливо виконати шляхом завантаження з хмарних сховищ. У випадку з великими компаніями та бізнесом ситуація набагато складніша. Тому їхнім власникам варто розглядати системи для резервного зберігання та відновлення даних. Вони допоможуть зберегти цінну інформацію та забезпечити її надійний захист.

Чому важливо робити бекапи

Резервне копіювання даних (бекап) являє собою зручну функцію, яка допомагає створювати копії файлів на додаткових носіях. Вона необхідна для того, щоб потім мати можливість відновити потрібні дані, якщо на основному носії вони видалені або пошкоджені. Крім цього, бекап дозволяє отримати доступ до такої інформації у випадках, коли до основного джерела немає доступу. Наприклад, це може бути вихід з ладу робочого сервера або ноутбука, або ж відмова важливих компонентів — зокрема, дисків, на яких зберігалася інформація.

Проте користувачі в Україні не завжди приділяють копіюванню даних достатньо уваги. Тому, коли відбуваються технічні збої чи кібератаки, спрямовані на сервер, всі резервні дані зникають разом з першоджерелами. В таких випадках компанії отримують не тільки інформаційну шкоду, а ще й можуть втратити репутацію.

Достатньо, наприклад, уявити, які збитки будуть у служби доставки «Нова Пошта», якщо в один момент зникнуть всі дані про грошові перекази, посилки та клієнтів. З цього можна зробити висновок, що чим важливіша інформація, тим серйознішими можуть бути наслідки її втрати. Іноді підприємства створюють копії даних на власних серверах. Це рішення часто видається єдиним правильним виходом та надійним способом для збереження інформації.

Проте варто враховувати деякі нюанси — наприклад, людський фактор. На практиці були випадки, коли IT-фахівці видаляли цінні файли за винагороду, яку отримували від конкурентів.

Небезпеку для бізнесу становлять думки про те, що можна обійтись без бекапу, якщо користуватись виключно дорогим обладнанням. Але жодні навіть найдорожчі пристрої не забезпечують абсолютний захист від вимкнень електроенергії та кібератак. Будь-яка техніка рано чи пізно може вийти з ладу і потребувати ремонту, навіть куплена за десятки тисяч доларів.

Що стосується причин, які провокують втрату інформації, то їх достатньо багато. Ось декілька прикладів таких ситуацій (хоча велике значення має ще і зрілість інфраструктури):

  • непередбачувані вимкнення електроенергії;
  • програмні чи апаратні помилки, що виникають на сервері;
  • атаки кіберзлочинців, комп’ютерні віруси та програми зі шкідливим кодом;
  • людський фактор (іноді фахівці випадково видаляють файли);
  • збої в програмах, що шкодять даним;
  • проблеми технічного характеру (наприклад, вихід з ладу жорсткого диска).

Підсумовуючи інформацію, можна зробити висновок, що резервні копії є дуже важливим інструментом, який допомагає мінімізувати ризики для компанії.

Захист сайту складається цілого ряду різноманітних заходів, адже на ваші дані полюють не лише прикрі випадковості, а й хакери. Зі статті Навіщо потрібен Cloudflare і як підключити до нього сайт ви дізнаєтеся, як додатково захиститися від DDoS-атак та прискорити роботу свого веб-ресурсу.

Бекап

Ефективний backup: декілька важливих правил

Створення резервних копій є достатньо надійним способом захисту даних. Проте, щом максимально убезпечити свої дані, потрібно використовувати правило 3-2-1. Воно означає, що власнику варто робити як мінімум 3 копії файлу та розміщувати їх на 2 видах носіїв. Один з них потрібно зберігати окремо. В цілому можна керуватись наступним алгоритмом зберігання бекапів у 3-х копіях:

  • Перший бекап є основним, до нього кожен день отримують доступ працівники, які можуть оновлювати його.
  • Другий бекап варто зберігати на іншому сервері.
  • Третю резервну копію потрібно розмістити в іншій країні чи місті. Вона знадобиться у випадку масштабної хакерської атаки, стихійного лиха чи пожежі.

Такий варіант зберігання бекапів є одним з найнадійніших. Він максимально захищає власника від всіх потенційних загроз. Крім цього, значення має також тестування бекапів, яке має відбуватись на регулярній основі. Адміністраторам потрібно проводити перевірку на актуальність хоча б раз на декілька місяців.

Експерти наголошують, що навіть найсучасніші антивіруси та надскладні паролі не захистять інформацію. Обставини можуть бути різні, тому потрібно бути готовими до будь-яких сценаріїв та завчасно створювати резервні копії. Вони знизять ризики втрати клієнтських баз, появи серйозних проблем та втрати репутації.

Новини партнерів

0 0 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі