Press "Enter" to skip to content

Навіщо пілоти перед вимушеною посадкою часто нарізають кола

Кожен, хто регулярно літає літаками, наприклад, на відпочинок за кордон, рано чи пізно може потрапити в ситуацію, коли пасажирський борт із тих чи інших причин повинен здійснювати вимушену посадку. Однак навіть у цьому випадку літак опиниться на землі не відразу. Якщо ситуація не є критичною, то лайнер буде ще тривалий час кружляти над місцем посадки. Запитання: навіщо?

Найочевидніша відповідь, яка напрошується сама собою – це повітряна черга. Навіть для літака, що йде на вимушену посадку прямо зараз, може просто не знайти місця, хоча такий борт диспетчери постараються пропустити якнайшвидше. Насправді справа зовсім не в якихось чергах, а в ступеня заповненості паливного банку.

Справа в тому, що літаки мають різну злітну та посадкову масу. Зліт та посадка – це найскладніші та водночас небезпечні моменти польоту. Закони фізики та особливості конструкції літаків такі, що посадкова маса машини завжди повинна бути нижчою за злітну. Чому? Тому що на літак діє сила земного тяжіння. Сідати завжди складніше, ніж злітати. Тож злітають літаки з умовним «перевантаженням». Перед посадкою зайва маса забирається за рахунок того, що у процесі польоту пальне згорає!

Таким чином, якщо борт повинен буде піти на вимушену посадку, він може не встигнути витратити обсяг пального, щоб його посадкова маса досягла прийнятного рівня. Якщо ситуація не критична, то диспетчер змусить пілотів спалити якнайбільше палива для того, щоб посадка була безпечнішою.

Дехто запитає: а чому паливо не можна просто скинути?! Напевно, багато хто навіть бачив відеозаписи або фото, як літаки роблять це. Насправді, все просто. По-перше, аби де скидати пальне не можна. По-друге, більшість популярних моделей пасажирських лайнерів, наприклад Boeing-737 і Airbus-320 банально не обладнані таким механізмом. Отже, доводиться або ризикувати, або кружляти на місці.

Новини партнерів

0 0 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі