Press "Enter" to skip to content

Що таке хайп у молодіжному сленгу

Зараз слово хайп чуємо повсюдно. У цьому в повному обсязі розуміють його значення, часто використовують за призначенням. Що ж таке хайп і для позначення якої ситуації потрібно використати це слово?

Визначення поняття

Слово «хайп» часто проскакує серед інтернет-користувачів. Іноді не зовсім зрозуміло, як його вживають у хорошому чи поганому сенсі.

Що таке Хайп? Розшифровок цього слова чимало. Найбільш поширене значення – бурхливе обговорення або ажіотаж біля чогось. Найчастіше схвильованість виникає навколо модних речей, популярних подій чи персонажів.

Ще одне трактування — агресивна чи нав’язлива реклама, яка ставить за мету не показати споживачеві гідності товару чи послуги, а штучно створити ажіотаж навколо бренду.

Саме слово «хайп» походить від англійської Hype. У словнику наводяться різні варіанти перекладу:

  • ‘обман’, ‘обдурювання’;
  • ‘пускання пилу в очі’;
  • ‘шуміха’.

Як сказано в тлумачному словнику Merriam-Webster, вперше слово було використане у 1924 році. Точне його походження невідоме. Існує три теорії його поширення:

  • На початку 1920-х років на вечірках у США молодь називала хайпом почуття ейфорії після вживання наркотиків. Речовини приносили тусовщикам відчуття гіпертрофованої реальності, тому є думка, що слово походить від “гіперболу” (“hyperbola”) – “перебільшення”.
  • З’явитися «хайп» міг і від слова «hypocrite», що з англійської перекладається як «лицемір» і означає аморальну поведінку.
  • Згідно з останньою теорією, слово утворилося від абревіатури HYIP (High Yield Investment Program), що в перекладі означає «інвестиційна програма з надзвичайно високим доходом». Так називають шахрайські фонди – різновиди фінансових пірамід. У цьому випадку хайп вибудовується навколо вигоди, отриманої завдяки обдуренню людей.

В українській мові слово «хайп» з’явилося завдяки реперам та блогерам. У піснях і відео артисти часто згадували це слово, через що воно швидко поширилося і набуло популярності.

Слово «хайп» має чимало похідних:

  • Що означає хайпувати? Штучно створювати шум для привернення уваги чи досягнення результату.
  • Хайпанути – зробити фурор, прославитися в чомусь.
  • Хайповий – модний, крутий, популярний.

З’явилося навіть похідне слово “антихайп”, яке означає відмову від слави. Так, репер Слава КПРС заснував об’єднання та назвав його «Антихайп». Учасники гурту виступали проти дешевої популярності.

Навіщо потрібний хайп

Хайп – це бум навколо чогось. Розберемося, де застосовується хайп і для чого він потрібний у різних сферах.

Що таке хайп у молоді?

Найчастіше слово «хайп» набуває негативного забарвлення — набуття стрімкої, випадкової, швидкоплинної слави. Тоді мають на увазі, що якщо якась людина чи явище надто швидко стає розрекламованою та популярною, хтось бажає «хайпанути» — заробити легкі гроші чи прославитися.

Молодь використовує слово «хайп» у різних ситуаціях:

  • «Я критично ставився до альбому виконавця після хайпа, але платівка виявилася гарною». Так говорять про альбом, який активно обговорювався у ЗМІ, соцмережах. Люди спочатку можуть ставитись до платівки скептично, припускаючи, що шум навколо неї був викликаний штучно.
  • «Мріяв хайпанути на темі, проте зганьбився». Таку фразу можна почути на адресу того, хто, бажаючи привернути увагу, розмірковує на злободенні теми, в яких не розуміється.
  • “Вона хайпіться на своєму шмоті”. Подібне формулювання звучить під час обговорення особистості, яка носить модний одяг відомих брендів, привертаючи до себе увагу.

Крім того, у молодіжному сленгу слово “хайп” використовується і в значенні “тусити”. Людина, яка вирушає на вечірку, робить себе модником і ставить у центр уваги. «Пахаймо наступного тижня?». Так нерідко виглядають пропозиції відвідати вечірку.

Хайп та бізнес

Хайплять не лише люди, а й компанії, як невеликі локальні, так і світові гіганти. Часто за хайпом женуть медіа, намагаючись набрати перегляди. Засоби масової інформації приваблюють читачів гучними заголовками, що збуджують, а ось самі новини виявляються неінформативними, що не відображають суть заголовка.

Хайп міцно асоціюється з чимось всепоглинаючим, модним, тому не дивно, що його допомогу часто вдаються маркетологи. Навіщо потрібний хайп? Його завдання — створити навколо послуги чи товару шум, щоб підвищити продажі, цитованість.

Найчастіше використовують рекламу агресивного характеру, зі скандальним та провокаційним змістом. Вона не вписується в стандарти, тому привертає увагу. При цьому маркетологам важливо точно вловити межу допустимого і не переступити межу. Цільова аудиторія не завжди готова до агресивного хайпа.

Інша річ — адекватна хайпова реклама, яка торкається живого. Один із найяскравіших прикладів – реклама Apple «1984», про яку розповідає видання Los Angeles Times.

Ролик було показано 22 січня 1984 року під час трансляції Суперкубку. Дата ця метафорична, яка обігрує сюжет роману Джорджа Оруелла «1984», тому й лякає, що нагадує про антиутопічне майбутнє. На цих почуттях Стіву Джобсу – засновнику компанії Apple – вдалося вдало зіграти. Він представив Macintosh як рятівника від Великого брата. До цього дня рекламний ролик вважається одним із найкращих прикладів хайпової та результативної реклами.

Слово «хайп» має кілька значень. Однак найчастіше його використовують для позначення ажіотажу або чогось дуже модного, при цьому короткочасного.

Новини партнерів

0 0 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі