Press "Enter" to skip to content

Як зрозуміти, що турбіна скоро зламається

Кожна деталь автомобіля вимагає своєчасної діагностики та ремонту. А часом справа доходить до заміни обладнання. Деякі запчастини одразу дають знати про поломку. Але такі елементи машини як турбіна, можуть довгий час працювати в несправному стані.

Симптоми несправності турбіни

Коли ламається ця деталь, розпізнати досить складно. Тому набагато легше запобігти поломці, ніж виправляти. До профілактичних заходів відноситься заміна старої олії на якісний синтетичний продукт, заміна повітряного фільтра, спостереження за рівнем олії у двигуні та інше.

Буває так, що запчастина ламається раптово і за одну секунду. Причини такої ситуації можуть бути різними:

  • маслене голодування;
  • попадання всередину компресора з повітроводу твердих частинок сміття;
  • попадання твердої сміття у ротор турбіни.

Але такі випадки скоріше виняток із правил. Набагато частіше запчастина виходить з ладу поступово. Швидко та професійно визначити, чи справді у вашому автомобілі ось-ось зламається турбіна, можуть фахівці. Основні симптоми того, що незабаром деталь машини помре:

  • з турбіни чути характерні сторонні звуки, такі як свист чи гул;
  • вихлопна труба випускає дим насичених сірих відтінків;
  • господар машини помічає значне збільшення витрат олії;
  • знижується ефективність наддуву.

Перші ознаки поломки може визначити тільки водій, який добре знає свій автомобіль. Повинні насторожувати найменші сторонні звуки, втрата потужності та жвавості машини. Всі ці симптоми вказують на те, що турбокомпресор не дає тиск, який повинен. Буває так, що причиною його зниження стає збільшення протитиску. Це відбувається через забруднення каталізатора та порушення роботи електромагнітного клапана. Якщо ці деталі справні, то варто провести діагностику перепускної заслінки.

Також часто, в процесі швидких і різких поїздок, вихлопні гази проходять не клапаном, а в обхід його. Пошкоджена геометрія може чіпляти корпус турбокомпресора і неправильно спрямовувати повітря, яке попадатиме на колесо турбіни.

Якщо проста діагностика не допомогла, і проблему не вдалося виявити, доведеться знімати турбокомпресор. Важливо знати, що найчастіше самостійні спроби полагодити турбіну ні до чого не приведуть. Після її ремонту, потрібно буде налаштовувати за заводськими параметрами вакуумний активатор щодо заслінки та геометрії. Якщо неправильно налаштувати параметри, компресор дутиме або занадто сильно, або навпаки слабко. Це призведе до повторної поломки.

Що потрібно знати про колір диму

Ситуації з автомобілями, які їздять на бензині та на ДП, практично нічим не відрізняються. Одним із важливих моментів є колір диму із вихлопної труби. При розгоні машини він стає синім або білим, при витіканні повітря чи несправностях у паливному відсіку, забарвлюється у насичений чорний. Якщо колір білий і є яскраво виражений запах масла, значить стався його витік у вихлопну трубу. Причиною процесу є підвищення осьового люфту в турбіні, внаслідок чого тиск олії не підтримується.

Запам’ятайте, побіжний огляд практично ніколи не дозволяє зрозуміти причину поломки.

Новини партнерів

0 0 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі