Press "Enter" to skip to content

Авто взимку: нюанси зимової експлуатації автомобіля

Тонкощі і нюанси зимової експлуатації, які допоможуть уникнути поломки.

У морози перед автомобілістом стоїть два завдання: вижити самому і не зламати машину. Як і людина, автомобіль дуже не любить екстремально низькі температури. Вважається, що один запуск двигуна на холодну дорівнює 2-3 тисячам кілометрів пробігу.

Під загрозою знаходяться всі системи і агрегати автомобіля: акумулятор, електрика і Бортовий комп’ютер, системи змащення та охолодження, Паливна система, бачок омивача. Навіть кузов і салон в морози вимагають особливого ставлення!

Акумулятор

Взимку від проблем із запуском мотора через акумулятор страждають всі. Особливо іномарки, які не розраховані на експлуатацію в таку холодну погоду.

Проблеми з батареєю страшні не стільки тим, що автомобіль після ночівлі на морозі не поїде. Через холоди акумулятор можна взагалі втратити, попутно заливши автомобіль електролітом. Щоб цього не сталося, стежте за щільністю електроліту. Контроль зарядки батареї допоможе запуститися вранці. Якщо акумулятор не Новий, краще “евакуювати” його на ніч в тепле місце.

Другий важливий момент: прикурюйте свій або чужий акумулятор правильно! Чим сучасніше автомобіль, тим акуратніше потрібно діяти, інакше залишитеся без блоку управління генератора. Тримайте при собі комплект проводів і ретельно перевіряйте якість і правильність з’єднань кабелів, щоб уникнути короткого замикання.

Що ще корисно мати в багажнику: міцний трос для буксирування машини, знак аварійної зупинки або хоча б яскраву каністру.

Електрика

Через холоди з електрикою і бортовим комп’ютером часто виникають проблеми: то Сигналізація всю ніч кричить під вікнами, то корисні функції бортового комп’ютера раптово відключаться. Щоб уникнути цих неприємностей і реанімувати електричну систему автомобіля, прогрійте салон перед поїздкою.

Масляна система

Автомобілісти іноді скупляться і заливають масло простіше і дешевше – мовляв, Урал – не Сургут, і екстремальні морози до нас прийдуть від сили на пару днів. Коли настають справжні холоди, таке масло густіє так, що навіть прокрутити колінвал неможливо.

Якщо ви підозрюєте, що система змащення не переживе морози, проведіть Експрес-заміну масла. При цьому систему добре б промити спеціальним концентратом, щоб старе масло не погіршило властивість свіжого і більш дорогого.

В крайньому випадку застосовуйте “дідусеві методи”: наприклад, перед довгою стоянкою на морозі залийте в масло трохи бензину – воно трохи розріджується, і двигун запуститься швидше. Ще раніше поливали окропом впускний колектор, щоб паливо в циліндрах краще випаровувалося, сприяючи більш стабільному запуску і рівній роботі.

Система охолодження

Ми знаємо, що це справжній кошмар власника іномарки: рідний антифриз застигає, помпа рве задубілий від холоду ремінь ГРМ і радіатор. Після такого найближча перспектива – не поїздка в теплій машині, а дорогий і виснажливий ремонт.

Як цього уникнути? Перевіряти щільність антифризу, при необхідності доливаючи в систему охолодження спеціальні концентрати.

Паливна система

З проблемою запуску дизеля взимку впоратися порівняно легко за допомогою присадок-коректорів палива. З бензином складніше, тому що для нього такого засобу немає. Однак якщо Паливна система чиста, багатьох проблем з двигуном можна уникнути.

Універсальна порада для будь-якого автомобіля: якщо ви заправилися неякісним паливом, а на вулиці стукнули морози, зливайте його без жалю! Особливо якщо ви Дизеліст і в Одесі у вас хлюпається літня солярка. На ній ви, звичайно, проїдете деяку відстань, але рано чи пізно вона все одно застигне, геть забивши паливопроводи і фільтри. В -45°C цьому не зможе перешкодити навіть Суперантигель. Машина встане в безлюдному полі, і запустити двигун не вдасться.

А ще ми радимо обережно застосовувати засоби під назвою “швидкий старт”. Вони можуть спровокувати спалах, яка розірве пластикові патрубки впускної системи.

Система омивання скла

Не заливайте незамерзаючу рідину в бачок омивача до максимальної позначки. Як відомо, водні склади при застиганні розширюються. І ось температура опускається нижче рівня, на який розрахована ваша незамерзайка, і бачок лопається. Якщо ж рідини в системі омивання налито не доверху, вона перетвориться в снігову масу, не змінившись в обсягах, і бачок міняти не доведеться.

Ще одна порада: вимкніть автоматичну функцію омивання фар. Якщо якийсь з елементів примерзне, залишитеся зовсім без неї.

Кузов і салон

Радимо відмовитися від миття автомобіля в холоди, інакше вранці в машину ви не потрапите. Двері і замки замерзнуть так, що ніякої Розморожувач не допоможе. Власникам шкіряного салону рекомендуємо підстелити на крісла тканинні чохли або термопрокладки. Вони прогріються швидше шкіри, і перебувати в салоні буде комфортніше і водієві, і пасажирам.

Про що ще корисно пам’ятати автовласникові

По-перше, ще раз вивчіть правила і нюанси надання першої медичної допомоги при обмороженні – в екстрених ситуаціях ці знання можуть бути корисними.

По-друге, не забувайте про те, що на дорозі ви не одні. У холоді видимість стає особливо поганою, тому будьте уважні до пішоходів і сусідів на дорозі, які, як і ви, мало що розрізняють через клуби диму і снігу, коли стоять в пробці. І звичайно, допомагайте людям, що потрапили в складну ситуацію на дорозі.

Новини партнерів

0 0 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі