Електронна декларація про доходи це документ, що вноситься до державного реєстру НАЗК. Реєстр створено для публічного декларування майна державних службовців та їх членів родини з метою запобігання корупції. На відміну від декларації платника податку, е-декларація є публічною і може бути переглянута будь-ким. Знайти та перевірити цю інформацію можна на сторінці https://youcontrol.com.ua/topics/elektronna-deklaratsiia/ або на сайті НАЗК.
Перелік осіб, що мають декларувати доходи
За законом України №140-IX, електронна декларація подається особами, що наділені владою, прирівняні до них, а також депутатами всіх рівнів. Крім державних службовців, декларувати доходи зобов’язані громадяни, що уповноважені на виконання адміністративних господарчих чи розпорядчих обов’язків у приватних юридичних особах.
Подавати декларацію до 1 квітня зобов’язані особи, що в минулому році входили до переліку тих, хто має подавати е-декларацію. Окрім представників законодавчої, виконавчої та судової влади, а також кандидатів на ці посади, до цієї категорії входять:
- військові посадові особи ЗСУ, за виключенням строковиків та курсантів;
- члени ЦВК;
- всі члени офісу Президента;
- підприємці, що не є посадовими особами, але надають публічні юридичні послуги;
члени наглядової ради підприємства, контрольним пакетом якого володіє держава; - представники дисциплінарних та конкурсних комісій.
При декларуванні своїх доходів зазначені особи мають також вказати в декларації статки будь-яких осіб, з котрими вони поділяють побут на підставі взаємних обов’язків та прав.
Типи електронних декларацій
Законом України №45 передбачено 4 типи електронних декларацій:
- щорічна;
- перед звільненням;
- після звільнення;
- кандидата.
Декларації 1, 3 та 4 подаються до 1 квітня та охоплюють минулий звітний рік. Декларація перед звільненням подається не пізніше, ніж після 20 робочих днів зняття з посади та охоплює тільки не задекларований раніше період. Також зауважимо, що кандидат на посаду державного службовця має подавати декларацію лише у тому випадку, якщо він не робив цього раніше.
Чи можна виправити інформацію в декларації
Згідно 45 закону України суб’єкт декларування може подати виправлену декларацію протягом 7 календарних днів, але не більше 3 разів. Для цього достатньо завантажити нову версію. Після 7 днів можливо лише надіслати декларацію з виправленнями до НАЗК, щоб її врахували під час перевірки.